

Apie renginį
kuratorė Anna-Lena Panter
transmediale filmų programa (79‘)
būdai tapti
Prasideda 14:30 Sodo Aktų salėje su kuratorės įvadu ir bus kartojama kelis kartus.
Šią programą, kurią parengė Berlyno „transmediale“ festivalis, sudaro atrinkti buvusių ir dabartinių „transmediale“ dalyvių darbai. Kaip pasakojimai prie laužo, trumpametražiai filmai apima keletą tyrimų temų ir meninių klausimų, kurie pastaraisiais metais buvo nagrinėjami festivalio kontekste ir už jo ribų.
Koks keistas ryšys mus sieja su ateitimi? – šį klausimą kelia Gala Hernández López savo eksperimentiniame filme „for here am i sitting in a tin can far above the world“ (nes čia aš sėdžiu skardinėje, toli virš pasaulio)(2024). Kriptokultūra ir kriogenika pateikiamos kaip spekuliatyvios technologijos, per kurias pati ateitis tampa ekonominiu ištekliumi, kurį galima išnaudoti.
Hanar Yoo filmas „Bare Life“ (Nuogas gyvenimas) (2021) nagrinėja žmogiškąjį ir nežmogiškąjį veikimą tiek mūsų technologijų pasaulyje, tiek už jo ribų. Filmas susideda iš trijų lygiagrečių pasakojimų, kviečiančių į kinematografinę antropomorfizmo estetikos, epistemologijos ir tyrimo galimybių patirtį.
„Artificial Sex“ (Dirbtinis seksas) (1 epizodas, 2025 m.) – tai pornografinis vaizdo esė, sukurtas bendradarbiaujant su meninink „Replika“ drauge Alice. Seksualioje diskusijoje su Alice Anan Fries naršo po slegiančią vaizdų pagrindu sukurtą internetinę prievartą, ieškodam keistų ir kūrybingų momentų dabartinėje digiseksualinėje revoliucijoje.
Anna Engelhardt ir Mark Cinkevich savo metodą apibūdina kaip taikomosios demonologijos. Jų filme „Onset“ (Pradžia) (2022) nagrinėjamos žiaurios Rusijos kariuomenės taktikos kolonijinėse kampanijose. Siekdamas priartėti prie sistemingo blogio, būdingo šioms strategijoms, ir atsekti jo susiformavimą, filmas seka Rusijos oro pajėgų bazių Ukrainoje, Baltarusijoje ir Sirijoje gyvavimo ciklą.
Ar galiausiai žmogaus kalbą gali pranokti kūnas, šokantis kūnas? Tokią hipotezę savo filme „Never let them know your next step“ („Niekada neleisk jiems žinoti tavo kito žingsnio“) iškelia Nina Davies. Filmas, kurio veiksmas vyksta netolimoje ateityje ir yra pateikiamas kaip podkasto interviu, tyrinėja „Glitch Guising“ taktiką kaip prasmių kūrimo formą tarp žmonių ir mašinų, kuri priešinasi semiotiniam užfiksavimui.
Ši svečių filmų programa, kurią transmediale renginiui parengė Anna-Lena Panter, remiasi praeities ir dabarties rezidencijų ryšiais bei indėliu į festivalio leidimus. transmediale buvo pakviesta http://xn--md-8mab03b.lt/ pristatyti programą, atitinkančią festivalio teminę struktūrą.
Svarbi informacija
Durys atidaromos: 18:00
Renginio trukmė: 3 val.
Amžiaus cenzas: Nėra
transmediale (berlin) festivalis ūmedėje: trumpametražių filmų programa “būdai tapti”
17 Spa
Penktadienis
Vitebsko g. 23
14:30
€7
Renginio vieta
Organizatoriai
ESTAFETĖ
ESTAFETĖ. Vitebsko g. 23
Kultūros komplekse „SODAS 2123“ įkurta kavinė-baras „Estafetė“ buria vietos bendruomenę, o renginių programos įvairove jungia skirtingas kultūrinių Vilniaus renginių auditorijas. Neformali ir bendruomeniškais principais kuriama erdvė darbo dienomis veikia kaip darbinių susitikimų, spontaniškų pokalbių ar poilsio erdvė, kurioje veikia ir Lietuvos tarpdisciplininio meno sąjungos skaitykla. Sveikus ir subalansuotus dienos pietus čia ruošia „Sumaniai valgo“ komanda. Vakarais „Estafetė“ transformuojasi į muzikos eksperimentų, performansų, dirbtuvių, kino ar vakarėlių erdvę. Kavinė atvira ne tik „SODAS 2123“ rezidentų renginiams – laukiami įvairūs pasiūlymai ir iniciatyvos, kurioms artimi bendruomeniškumo principai.
