Vasario 5–6 d. Vilniaus naktinio biuro projektų vadovas Edvinas Miškas Girtas dalyvavo Birmingame vykusiame naktinės ekonomikos atstovų suvažiavime „Night Time Economy Summit 2025“. Šis renginys – svarbus įvykis naktinio gyvenimo sektoriuje, subūręs daugiau nei 20 šalių atstovus – nuo politikos formuotojų iki kultūros sektoriaus lyderių. Renginys išsiskyrė kaip platforma diskusijoms apie tai, kaip miestai gali skatinti gyvybingą, tvarų ir įtraukiantį naktinį gyvenimą.

Pagrindinės temos: saugumas, įvairovė, ekonomika
Daugiau nei 275 pranešėjai ir 70 diskusijų analizavo aktualiausias temas:
- Viešasis saugumas ir žalos mažinimas – kaip užtikrinti saugią, bet gyvybingą naktinio gyvenimo aplinką.
- Nepriklausomos ir alternatyvios vietos – kaip palaikyti ir skatinti kultūros centrus.
- Įvairovė ir įtrauktis – lyčių lygybė, kultūrinė reprezentacija ir socialinė atsakomybė naktinėse pramogose.
- Politika ir miesto planavimas – miestų vystymo strategijos, prisitaikančios prie 24/7 veikiančio miesto modelio.
- Technologijos ir inovacijos – skaitmeninių įrankių vaidmuo organizuojant renginius ir gerinant lankytojų patirtį.
Šios temos atspindėjo bendrą renginio dalyvių siekį kurti saugesnę, įvairesnę ir ekonomiškai stiprią naktinio gyvenimo aplinką.
Ekonomikos įžvalgos ir vartotojų elgsenos pokyčiai
Renginio metu svarba buvo teikiama duomenims apie naktinio gyvenimo įtaką darbo vietų kūrimui, turizmo skatinimui ir miesto gyvybingumui. Buvo pabrėžta, kad investavimas į naktinį gyvenimą – tai ne tik pramogų sektoriaus stiprinimas, bet ir platesnė urbanistinės plėtros, kultūrinės tapatybės ir ekonomikos strategija.
Vienas svarbiausių renginio akcentų – „Night Time Economy Market Monitor 2025“ ataskaitos pristatymas, kuris pateikė naujausią Jungtinės Karalystės naktinio sektoriaus analizę. Remiantis duomenimis, bendri gėrimų pardavimai šalyje pasiekė 31,2 mlrd. svarų. Naktinių barų ir restoranų segmentai nuosaikiai augo, tačiau naktiniai klubai išliko silpniausia grandimi, su 22,9% pardavimų kritimu. Didžiausi iššūkiai – didėjančios sąnaudos ir mažėjantis lankytojų srautas, dėl kurių 42% verslų pranešė apie mažesnį pelną, o beveik 18% veikė nuostolingai.
Taip pat pastebimas vartotojų elgsenos pokytis – žmonės dažniau renkasi ankstyvesnius vakarus, ieško išskirtinių patirčių ir vis daugiau dėmesio skiria aukštos kokybės gėrimams bei personalizuotoms paslaugoms.

Kas toliau?
Ši konferencija dar kartą patvirtino, kad tarptautinis ir tarpsegmentinis bendradarbiavimas yra būtinas kuriant ateities naktinį gyvenimą. Renginio metu užgimusios diskusijos ir užmegzti ryšiai neabejotinai turės įtakos pasaulinėms politikos kryptims, verslo strategijoms ir kultūriniams pokyčiams. Šis renginys dar kartą įrodė, kad naktinis gyvenimas – svarbi pasaulinės miestų kultūros, ekonomikos ir bendruomenės dalis.